Thursday, November 20, 2014

SYOKNYA GEMBALA.

Hari ni (ahad) aku sendiri gembala. Segala keserabutan kerja hilang. Baru aku sedar yg aku mmg sesuai jauh pada org. Aku mmg jenis yg elok duduk dalam utan yg jauh pada bingit dan kelam kabut manusia. Semoga cepat kambing aku beranak agar cepat aku duduk kampung berkawan dengan kambing.....aduh mmg aku x sabar untuk jadi gembala kambing sepenuh masa........


Russia yg outih tu..mmg garang sampai sekarang.


 Makan daun lampong...rumput israel jer yg byk.


Mewah ngan rumput.....



Anak black umur seminggu...kelahiran kedua kat kandang Besout. Jumlah seluruh kelahiran 5 ekor dgn 5 ibu.


Kaburrr


Licin dah ladang bapak aku..jimat duit racun


Pokok sawit dah mmg out ladang org ni. Serangan ulat habis 10 ekar.


SEMOGA SEMUA PENTERNAK KAMBING SEJATI DIBERI KEJAYAAN..aminn.

3 comments:

  1. parah.. parah.. bila kena ulat ni ye.

    ReplyDelete
  2. Pengawal semak semula jadi.Pasal ulat tu PAKAT FIKIR LA YE.

    ReplyDelete
  3. Yang pelik pengurusan Felda ni ialah daun sawit dimakan ulat bungkus tapi sibuk tabur racun tikus...opps dah prosedur kot

    ReplyDelete